tiistai 31. toukokuuta 2016

Ajatuksia : Syömishäiriöt

En tiedä onko mulla syömishäiriö. En ole laiha. SH-poliklinikalla käyn päivittämässä mun tilaani, vaikka se on yhtä turhaa. Valmentajani mukaan mulla on häiriö. Mun mielestä olen vaan lihava. Vanhemmat eivät ajattele että mulla mitään olis, sillä kyllä minä heidän nähden syön. He ei vaan näe sitä kuinka itken vessan lattialla silloin tällöin, äsken syötyä kaloripommia vessanpöntössä.
Mun verenpaine nousee aina, kun avaan Suomi24 sivuston ja luen Syömishäiröt - palstaa. Siellä kirjoittelee 12-13vuotiaat "Olenko lihava? Painan xxkg/---cm. Haluan tulla anorektikoks mutta en voi olla syömättä? Miten laihdun ja oon syömättä?!?" Se on se hetki kun mä menetän oman kontrollini melkeen. Raivostuttavaa. Mutta sitten ajattelen olenko kuitenkin samanlainen?
EN ole pro-ana. Mutta en ole anorektikkokaan. Mutta haluan olla.
Miten tämä muka näin voisi toimia?!

Pro-ana. Anoreksiaa pidetään elämäntapana, ei sairautena. Se on tappava sairaus, ei ruokavalio ta muoti-ilmiö. Silti vaikka sen tiedostan, se on silti minun esikuva, idoli, paras kaveri, ja elämäntavoite.  Pahin vihollinen. Mutta silti aion seurata sen oppeja, uskon ja luotan Anaan. Se tietää miten tuun onnelliseksi. Se tietää mitä pitää tehdä että hyväksynnitteni.

Bulimia. Pahin pelko. Oon vaikka loppuelämäni syömättä, jotta en saisi bulimikon diagnoosia. Bulimia. On totta että oon välillä syönyt paljon ja oksentanut. Mutta en ahminut, vaikka itse sanon ahmivani, se on vain jotta inhoaisin itseäni. Puoli litraa jäätelöä (ben&jerrys) on maksimi. Sitten sitäkään en vetänyt suuhuni vaan ainoastaan söin, koska olin kipeä, kuumeessa ja katsoin netflixiä. Alkoi ahdistamaan ja oksensin. En syö mitään viikkoon, kokonaiseen viikkoon yhtään mitään jos mulle diagnosoidaan bulumia. Rankaisen itseäni siitä sillä, että juoksen jokapäivä 5-8km. Sen viikon ajan. Enkä enään senkään jälkeen syö mitään. Mua ei voi pakottaa. Onko minulla bulimia? Sillä olen läski, en laiha....
Ei, mulla ei ole syömishäiriötä, joten ei ole bulimiakaan, koska bulimia on syömishäiriö.
Nyt vaan noudatan ohjeita mitkä auttaa minua saavuttamaan itseni hyväksynnän.

-Alexa


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti